Fekete-Vérvörös Szkarabeusz

Amikor a Bogár egy mindennapi közlekedési eszköz...

A motor azért...

2015. szeptember 08. 21:29 - GodSeth

... még nem százas...

Ma kénytelen voltam átállítani, hogy a légszűrő a kipufogó fölötti részről szívja a levegőt, mert olyan szinten problémás már a motornak egyáltalán maga a járás, gyorsítás, hogy az valami félelmetes...

A probléma röviden: már nagyon régóta észrevettem, ha a motor nem meleg (nem tűzi a negyven fokban a nap nyáron, vagy esetleg ősszel, 8-10 fokos éjszakák utáni hajnalokon) akkor egyszerűen nem hajlandó megtenni egy métert sem.

A megszakítóhézag rendben van. Kompressziót még mindig nem mértünk, de hogy miért, erre egy picit később térek ki. Egyik kollégám szerint hengerfejes az autó, ha nem is kimondottan a hengernél, de valahol levegő kerül a rendszerbe, amit a "rejtélyes" olajfolyás is igazolni látszik. Szóval ha megérkezek vele valahová, és leállítom, a leállítást követő 20-40 percben amíg az olaj leül az olajteknőbe, addig ki is csöpög 3 nagyobb és egy kisebb csepp az anyósülés-felőli oldalon, az alsó légterelő-motorburkoló lemezek felső fele csurom olaj. Aztán ezután, már nem csöpög belőle, tehát nem folyamatosan csöpög/folyik belőle. Aztán mikor elindítom a "nyóócóramunka" után, akkor van alapjárat, de amint rádobok egy rükit vagy egy egyest, az autó nem akar menni. Pontosan úgy, mintha balfasz módon kezelném a kuplungot, és lefullasztanám. Egyszerűen elgyengül a motor. Még ha nagyon finoman is engedem a kuplungot, és adagolok egy kicsivel több gázt, akkor is kihagy, ránt egy nagyot. Ekkor, egy sima kímélős gyorsítás is tud odáig fajulni, hogy a motor 2-3 hengerezik, és ennek megfelelően nem megy, de azt legalább jó zajosan csinálja. Az alapjárat megvan, de elég gyakran belerándul. Mindezen problémák a motor bemelegedésével fokozatosan csökkennek, majd megszűnnek. A motor alapjárata stabil ás rángatózásmentes lesz, a kigyorsítások pedig szinte tökéletesek. A gyújtásra, karbira, szelephézagra gyanakodtunk, de nem. Gyanúm szerint a hőtágulás nevű dolog felelős a történtekért. Hidegen, megvan a rés, ahol kijöhet az olaj. Ahogy melegszik, a rés egyre inkább összezárul, megvan a kompresszió, létrejön a munkaütem, és nem köp ki a rendszer elégetlen benzint (ami aztán a hő hatására a kipufogóban nem is piciket durran :D ). Persze lehet, hogy hülyeség amit írok, mert alapvetően nem vagyok egy motorszerelő professzor.

(netről lopott kép)

Az, hogy a jelenlegi motor hogy néz ki vagy hogy mi is okozza ezt a jelenséget, csak akkor derül ki, amikor már pöpecül benne lesz a Bogár valagában egy másik erőforrás, ezt meg szétszedjük... o.O Fogunk érdekességeket találni benne szerintem... :D Arra is meg merem kóstolni előre a nem létező svájcisapkámat, hogy fel fog merülni ez a kérdés is: "ez a motor hogy a picsába bírt ki ennyit ilyen állapotban??"

A lényeg, hogy megkezdődött a kutatás egy donor motor után, és vagy a kettőből egyet csinálunk, vagy pedig veszek egy komplett blokkot (bármilyet), és beépítjük... Jelenleg ez utóbbi tűnik sanszosnak, az eladó válaszára várok... Ezért nem lett még kompresszió mérve... Jó lenne tudni, hogy egyáltalán érdemes-e ezzel szarakodni...

Szóval ha valaki tud okosat mondani, az tök jó lenne.

U.I.: Ugyanitt Bogár motort vennék óccóér'. Minél inkább komplett, annál inkább nem vagyok komp...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vw1303s.blog.hu/api/trackback/id/tr447771336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása