Fekete-Vérvörös Szkarabeusz

Amikor a Bogár egy mindennapi közlekedési eszköz...

A fekete-vérvörös Szkarabeusz II.

2014. november 30. 14:08 - GodSeth

Ő lesz majd a fekete-vérvörös Szkarabeusz (aztán hogy miért is madár a Mr. Horsepower, azt nem tudom, de tök jól mutat rajta):

dream 5

Mert végül is, miért is ne? (mondjuk ennyire nem lesz leültetve, de picit azért a gyári magassághoz képest elöl-hátul 6-4 centivel lejjebb megy)
Lássuk csak, mi lenne az, amit eddig felírtam magamnak, hogy milyen módosítás lesz, amikor elkezdődik a felújítás:

- 1.6-os, vagy Typ4-es motor (ez utóbbit nem biztos, hogy megvalósítom, mert akkor az eredeti fűtésnek búcsút kéne mondani)
- Váltó marad, maximum a kapcsolás útját lerövidítjük picit. Nézegettem ötös váltót, olyat is, ahol a 2. és 3. fokozat egymás alatt van, de a végáttétele ugyanaz, tehát valószínű marad a 4-es váltó)
- Ha mégis Typ4-es motor kerülne bele, akkor kap hátra is tárcsaféket, de akkor már  álmodjunk nagyot, és akkor legyen az egész fékrendszer szervós. - valahol biztos lehet kapni hozzá dolgokat. (ha csak az 1.6-os fog belekerülni, akkor is el fogok gondolkodni hátsó tárcsafékeken)
- Gyári felni marad. Kap egy festést, meg a dísztárcsa egy alapos krómozást, ahogy a lökhárítók is. A lökhárítókon az USA kivitel babái lesznek, mert az tetszik. Hátra a csomagtartó is fel lesz rakva, de csak akkor, amikor a motor már kinőtte a gyermekbetegségeit, amik biztosan lesznek. Kell bele kibillenthető elefántfül-ablak hátra, mert azt már egyik barátom Minijében is megtapasztalhattam, mekkora találmány is az.
- Az ülésekről még nem döntöttem (egyes Golf ülések vannak benne perpillanat), de az is biztos, hogy a bakos ülésrögzítésnek mennie kell. Vagy szerzek egy normális ülést, aminek a lába nem esik ki a sínből, vagy pedig kerítek bele Porsche ülést, ahhoz meg amúgy is kell egy új sínrendszert építeni a kocsiba.
- Az alváz, padlólemez csak minimális mértékben lesz szőnyeggel borítva. Maximum a "tűzfal", és a padló, de az alvázgerinc, a küszöbök, és a hátsó lábtér nem fog szőnyeget kapni. Még majd annyi átalakítás lesz a gerincen, hogy a jelenleg műanyagból készült tárolórészt szeretném kiváltani valami tartósabb megoldással.
- A küszöbökön a lábra is meleg levegőt engedő reteszek nem lesznek, sőt, az egész nyílás is le lesz hegesztve. Kap oldalanként 4 db 8-as lyukat, és csókolom. A lényeg, hogy minél előbb lefújja a szélvédőről a párát télen, ugyanis ez az autó télen is használva lesz. A lábam pedig, szerencsére nem fázós típus.
- Hátsó szélvédőre szeretnék egy működő ablakfűtést.
- Hátsó ülés alatt nem lesz hátsó lábteret fűtő cső kivezetve. Hogy miért? Mert ritkán szállítok utast, így a feszültségszabályzó felőli oldalon csinálhatnék egy kihúzható fiókot az ülés alá, apróságok tárolására.
- A hátsó ülés alatt, az akku felőli oldalon lesz egy áramtalanító kapcsoló is, vész esetére, illetve az anyósülés felőli oldalon az A oszlopra, a lábtérbe fel lesz fúrva a tűzoltókészülék tartókonzolja.
- A fő műszerben ki lesz cserélve az összes visszajelző izzó LED-re (mert miért ne?), illetve a műszer majd eljut egy erre szakosodott műhelybe, ahol szétszedik, kap egy karbantartást, tisztítást le lesz nullázva a számlálója, stb.
- Lesz majd fordulatszámmérő is, de nem tudom, hová fogom még tenni. Három helyen gondolkozom, az egyik az, hogy csak simán felcsavarozom a műszerfalra, de azzal kvázi tönkreteszem a jelenlegi, szakadás-repedés mentes burkolatot. Mehetne még az A oszlopra is, de iszonyatos nagy holtteret csinálna. Illetve be lehetne függeszteni a rádió alá, de ott meg nagyon lent van. (mivel magas vagyok, nem árt, ha szemmagasságban van a mindenféle műszer)
- Múltkor sikerült szert tennem egy, a mérendő feszültségről üzemelő, digitális feszültségmérőre, így egy ilyen is beépítésre kerül, ami a töltőfeszültség/akkufeszültség értékéről volt hivatott tájékoztatni. :)
- A motortérből kikerülne az üzemanyagszűrő. (valószínű, hogy a csomagtérbe kerül)
- A csomagtérből lesz csak hozzáférhető a tanksapka. Nem tudom, mennyire legális módosítani a tankot azzal, hogy a betöltőnyílást áthegeszti az ember a tetejére, és oda kerül a kupak. (a csőnek eredetileg alig van esése, és az ebből fakadó, utastérbe is bejutó, brutális benzinszagot akarom megszüntetni, mert nekem ugyan tetszik a szag, de ilyenkor ömlik is ki az autóból a benzin, sajnos, ami már sokkal nagyobb probléma. A tanksapka nyitható fedelét meghagynám, alatta kapna helyet a "RÁBASZTÁL" felirat. :)
- A csomagtérben sajnos nem eredeti az ablakmosó-folyadékot tároló tartályom, ráadásul elektronikus működtetésű. Ez, mivel nagyobb, mint a gyári megoldás, maradna, viszont rendesen rögzítésre kerülne. A csomagtérbe bekerülne a toronymerevítő is, de őneki elsősorban az lesz a célja, hogy a szerszámos láda, és az elsősegélydoboz a tank tetején maradjon, út közben is. (jelenleg össze-vissza borul minden a csomagtérben, néhány kanyar alatt)
- A csomagtérben sem marad meg a szőnyeg, a tank tetejére lesz ragasztva egy erősebb, érdesebb szőnyegszerűség, a pótkereket takaró szőnyeg helyett pedig lesz egy vékony farostlemez lap, ami be lesz kárpitozva hasonló anyaggal, mint a tank teteje, aztán az egészet megcsináljuk felhajthatóra. (pótkerékhez könnyű hozzáférés miatt.)
- A képen ugyan nincs rajta, de szeretnék a lökhárítóra ködlámpát rakni, és az első lökhárítóból olyat szeretnék majd, amiben van irányjelzőnek hely kialakítva.
- Ja, és szeretnék bele sibedát! (direkt írtam taxis szlenggel, tudom, hogy schibedach)
A leendő fényezés színei:
Fekete, metál. Még értelmes színkódot nem találtam, de már rajta vagyok. :)
Vérvörös, metál. Szintén, itt az eredeti ötletet ez a kép adta, valami ilyesmi színre vágyom. :D
Így nagyvonalakban ennyi. Ha még jön ötlet, vagy látok valami inspirálót, akkor azt meg fogom osztani. :) Üdvw!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vw1303s.blog.hu/api/trackback/id/tr656945087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása